IN FRAME COMMUNITY
Samen kunnen we groeien, van elkaar leren en het beste uit jezelf en jouw fotografiebedrijf halen. Met de In Frame Community bieden we jou dé plek waar dit allemaal gebeurd!
Algemene Voorwaarden
Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Opdrachtnemer: Abigail van Kooten Photography die deze algemene voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van diensten.
-
Opdrachtgever: de wederpartij van opdrachtnemer, zijnde personen die een lidmaatschap afnemen van opdrachtnemer.
-
Overeenkomst: het samenwerkingsverband dat opdrachtnemer en opdrachtgever met elkaar aan gaan
Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
-
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
-
De opdrachtgever bevestigd door middel van het afsluiten van een lidmaatschap deze voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en geaccepteerd.
-
De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
-
Onrechtmatig bezwarende algemene voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk niet erkend en worden afgewezen.
Artikel 3. Offertes en prijzen
-
De door opdrachtnemer gemaakte offertes en prijzen zijn vrijblijvend. Opdrachtnemer behoudt zich het recht offertes en prijzen te wijzigen indien zij dit noodzakelijk acht. Bij wijzigingen wordt opdrachtgever ten alle tijde vooraf schriftelijk ingelicht.
-
Genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst
-
Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
-
Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
-
Opdrachtnemer heeft het recht werkzaamheden uitgevoerd door eigen persoon, dan wel door derden, te laten plaatsvinden in een tijdsbestek dat zij geschikt acht.
-
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn.
Artikel 5. Contractduur; uitvoeringstermijn
-
De overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever wordt aangegaan voor vooraf onbepaalde tijd, met inachtneming dat de overeenkomst opzegbaar is volgens richtlijnen kenbaar gemaakt in Artikel 7. Incassering, wijziging en opzegging.
-
Indien wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.
Artikel 6. Geheimhouding
-
Alle partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomsten van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door elke partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie of als door de deelnemers redelijkerwijs kan worden aangenomen dat het vertrouwelijke informatie betreft.
-
Informatie in de vorm van onder andere, maar niet beperkt tot, spreadsheets, foto’s, video’s, opnames van live sessies, templates, online discussies in de community of andere vormen van naslagwerken worden door opdrachtgever niet gedeeld met derden.
-
Opdrachtnemer behoudt zich het recht voornoemde naslagwerken in te kunnen zetten voor promotionele- en/of ontwikkelingsdoeleinden.
Artikel 7. Incassering, wijziging en opzegging
-
De betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle zowel mondeling als schriftelijk gemaakte afspraken.
-
Verlenging van het lidmaatschap voor In Frame Community vind plaats via automatische incasso.
-
Incassering vind op maandelijks, 3-maandelijks of jaarlijks terugkerende basis plaats, afhankelijk van het door opdrachtgever gekozen lidmaatschap.
-
Opdrachtgever wordt 7 dagen voorafgaand aan incassering via email op de hoogte gesteld van de aanstaande incassering.
-
Beide partijen kunnen ten allen tijden de overeenkomst schriftelijk opzeggen, mits dit tot uiterlijk 2 werkdagen voor incassering plaatsvindt.
-
Indien automatische incasso niet kan plaatsvinden ontvangt de opdrachtgever een herinnering voorzien van een betaalverzoek. Voorgenoemd betaalverzoek dient binnen uiterlijk 7 dagen na ontvangst voldaan te worden.
-
Bij een betalingsachterstand is opdrachtnemer gerechtigd verdere deelname op te schorten totdat de opdrachtgever aan de betalingsverplichting heeft voldaan.
-
In het geval dat de opdrachtnemer financiële consequenties ervaart door, maar niet beperkt tot, het onrechtmatig terugboeken van een automatische incasso of mislukte poging tot incassering, worden deze kosten verhaald op de opdrachtgever.
-
Wijzigingen in afgesloten abonnement kan enkel na schriftelijke aanvraag en wederzijdse goedkeuring plaatsvinden.
-
Verkorting van lopende abonnementen is niet mogelijk.
-
Restitutie bij opzegging na incassering is niet mogelijk.
Artikel 8. Gebreken, klachtentermijn
-
Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 5 werkdagen na ontdekking, doch uiterlijk 10 werkdagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer.
-
Indien een klacht gegrond is, zal opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen; tenzij dit inmiddels voor opdrachtnemer of deelnemer aantoonbaar zinloos is geworden.
-
Indien opdrachtgever niet aanwezig is bij een vooraf geplande sessies kan er geen aanspraak gedaan worden op restitutie.
-
Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer mogelijk of zinvol is, zal opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van Artikel 10. Overmacht.​
Artikel 9. Aansprakelijkheid
Indien opdrachtnemer aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid als volgt begrensd:
-
De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van opdrachtnemer.
-
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade.
​
Artikel 10. Overmacht
-
Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
-
Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer haar verbintenis had moeten nakomen.
-
Tijdens overmacht worden de verplichtingen van opdrachtnemer opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door opdrachtnemer niet mogelijk is langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
​
Abigail van Kooten Photography
Haringvlietstraat 63
3313 EA Dordrecht
​
Abigail van Kooten Photography, geregistreerd in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel onder nummer 56003617.